Wednesday, November 18, 2009

Cadangan pembinaan dewan serbaguna di Taman Bukit Indah.

Malam tadi telah berlangsung satu sidang yang dipengerusikan sebahagiannya oleh Tim. Nazir MBI dan sebahagian lagi disambung oleh Tuan nazir, Ustaz Shukri bagi tujuan di atas.

Masjid sekodor mengambil inisiatif untuk explore sebarang peluang untuk membangunkan kawasan kosong yang direservekan sebagai kawasan keselamatan dan kawasan lapang di dalam Draf Rancangan Tempatan Majlis Perbandaran Ampang Jaya 2020.

Keputusan yang diambil ialah untuk mengemukakan bantahan dan cadangan alternatif kepada pihak MPAJ. Borang bantahan akan dihantar kepada pihak yang beranggungjawab berserta dengan memorandum penduduk sebelum 2 Disember, 2009.

Walaupun ada sedikit pencaganggahan pendapat di dalam perlaksanaan cadangan ini namun ianya adalah perkara biasa yang akan diselesaikan secara mesyuarah. Insya'Allah.

Terimakasih kepada wakil2 surau di dalam kariah Bukit Indah yang sudi meluangkan masa yang amat berharga bagi mereka untuk memperjuangkan kepentingan dan keperluan penduduk.

Terimakasih juga kepada Tuan Hj. Mohd. Noh Nasira yang memberikan input menarik dari segi undang-undang. Tidak ketinggalan Saudara Mohd. Kamal Rasip seorang konsultan bagi program development, Tuan Syed Salim, seorang jurutera dari Surau At-Tarbiyyah dan wakil2 surau yang lain.

Mesyuarat yang akan datang akan disertai penglibatan YB Khasim, YB Zuraida dan Hj. A. Aziz (JKP Zon 11/Ahli Majlis MPAJ).

No comments:

Post a Comment